Egy percig sem gondoltam életemben, hogy ez ember kizárólagos dolga a szaporodás lenne. Hiszek abban, hogy vannak olyan emberek, akiknek egyáltalán nem dobott család-alapítást a gép, akár lelki, akár testi okok miatt alakul így. Nekik más feladatuk van a Földön, ami nem feltétlen kevésbé hasznos. A természet számtalan mechanizmust alkalmaz a túlnépesedés megfékezésére: vannak meddő párok, homoszexuálisok és olyanok is, akik egyszerűen nem akarnak gyereket.

Van egy barátnőm, aki túl a negyvenen is egyedül van és sosem akart gyereket, még csak nem is fontolgatta soha. Szerinte borzasztó anya lenne belőle, amit én - ismerve őt - nehezen tudok elképzelni. Az emberek általában megdöbbennek, ha a téma szóba kerül, és egészen egyszerűen nem tudják befogadni a tényt, hogy a gyerektelenség valakinek egy teljesen önkéntes döntése is lehet.

Szóval én nem hiszem, hogy egy nő élete akkor teljesedik ki, ha anya lesz és mindig felháborodva tiltakozom, ha ezt hallom. Mert nem gondolom, hogy haszontalan, boldogtalan vagy értelmetlen lett volna az egész eddigi éltem és majd most jön végre a lényeg, ha gyerekem lesz. Az összes élmény, kaland, ami ebben a blogban lejegyzésre került annak (is) köszönhető, hogy 30 éves koromig szabadon és független létezhettem a világban és habzsolhattam az életet. Attól a perctől fogva, hogy terhes lettem és ennek nyilvánvaló jelei lettek, másképp néznek rám az emberek. Gondoltam, hogy ez így lesz, de azt nem, hogy ennyi mindenben megnyilvánul. Sosem voltam szürke egér, tehát nem arról van szó, hogy most  végre észrevesznek. De miért változik meg az emberek véleménye arról, aki gyereket vár?! Miért jobb és nemesebb az? Miért érdemel többet?

Az rendben van, hogy átadják a helyet a buszon. Viszont ha én nem akarok leülni, mert kényelmesen állok, akkor miért nem tudják elfogadni azt, és miért kényszerítenek rá, hogy akkor is fogadjam el a felajánlát? A boltban miért kellene engem bárkinek is előre engedni a pénztárnál? Miért érdemlek nagyobb adagot az étteremben és miért kapok szebb húst a hentesnél?

Még a légitársaságoknak is meglágyul a szíve egy állapotos nőtől. A fapados cégek grammra és centire meghatározzák mekkora csomag vihető fel a fedélzetre / adható le a poggyásztérbe, és jaj annak, aki egy kicsit is túllépi, fizethet, mint egy katonatiszt! Kivéve, ha kismama. Ez esetben bármekkora benga babakocsi az összes hozzá tartozó kacattal ingyen jöhet, ráadásul még a túlsúly sem probléma. Sőt, ezt az irdatlan csomagot még külön személyzet veszi át, hatalmas mosollyal az arcon - ami szintén nem jellemező viselkedésforma a stresszes életű reptéri dolgozókra.

Az 6. hónapban karamboloztam valakivel. Kijött a rendőrség és kérdés nélkül megállapította, hogy a másik fél a hibás, akit jól meg is bírságolt. Nem volt teljesen egyértelmű a helyzet, de a hatóságok kérdés nélkül kiosztották a szerepeket - természetesen szegény kismama lett az áldozat a másik autóban ülő hölgy pedig a gonosz boszorka, aki felelőtlen viselkedésével egy magzat testi épségét veszélyeztette. Azon gondolkodtam, vajon mire számíthatok a másik oldalon, ha egy várandós nővel bármilyen közeledési vagy más összetűzésbe keveredek a hatóságok előtt?

Többször tanácsolták nekem, hogy maximálisan használjam ki ezt az időszakot, élvezzem a kivételes helyzetemet, mert megérdemlem. Nem, a gond az, hogy én ettől inkább úgy érzem magam, mintha beteg, nyomorék vagy fogyatékos lennék. Mert néha már valóban kínos az előzékenység.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kapirgalo.blog.hu/api/trackback/id/tr91594016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2010.01.14. 19:39:05

Nagyon köszönöm az írásodat. Gyerekdologban igencsak hasonlítok a barátnődre, csak még nem múltam 40 :)
Anyósomnak még mindig nem mertük felvállalni, hogy tőlünk bizony ne várjon unokát... Bár nem érzem úgy, hogy szégyellnem kéne magam, azok az emberek, akik erről tudnak, bizony így vélik, és ettől néha meghasonulok magammal.

boszor 2010.01.15. 20:55:58

csib, biztosan összefutottál már kismillió fórumon azokkal a kismamákkal, akik jobb esetben siránkozva, rosszabb esetben habzó szájjal követelik, hogy nekik márpedig mindenki mindenhol ugorjon, mert ők gyereket várnak.

Nem egy szimpatikus emberfajta, jól esett olvasni, hogy van, aki ennek épp az ellentéte.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2010.01.16. 15:46:27

Köszönöm szépen a pozitív visszajelzéseket cikkel kapcsolatosan. Nekem is jól esik halljam, hogy nem vagyok egyedül a véleményemmel. :)
süti beállítások módosítása